27 april 2007

Ik ben tegen...


  1. Ik ben tegen kinderarbeid
  2. Ik ben tegen genetische modificatie van voedselgewassen
  3. Ik ben tegen roken in de horeca
  4. Ik ben tegen onnatuurlijke landbouwproducten
  5. Ik ben tegen pedo’s

  1. Ik koop ook kleding bij de H&M, heb vorig jaar ook tegen een voetbal getrapt en maak ook gretig gebruik van Chinese goedkope zooi.
  2. Ik ben er niet fel tegen, maar zie het nut van snelgroeiende tomaten niet in als we die vervolgens weggooien, omdat we er teveel van hebben. Je kan me overtuigen.
  3. Ik hou van lekker frisse kleren de dag na de kroeg, maar dat lukt niet met alleen een rookverbod...
  4. Ik ben vegetariër en koop verder een deel van mijn producten biologisch. Biologische producten zijn goed. Tenminste, dat dacht ik. Mijn gedachte was: én de lokale boer steunen én appels kopen die minder belastend zijn het voor het milieu.
    Op mijn biologische appel zat vandaag dan ook een stickertje met bio-informatie. Op internet kon ik opzoeken waar mijn appel vandaan komt en waarom die zo fantastisch en goed is. Mijn appel blijkt uit de Rio Negro Vallei in Argentinië te komen.
    Leuk, kun je ook nog een arme boer steunen uit een land waar er vast veel controle is op het feit of die appel niet bespoten wordt...
    Terwijl Nederlandse boeren met overschotten zitten aan biologische producten, voornamelijk omdat Nederlanders ze niet willen, halen wij per vliegtuig onze BIO-producten uit Zuid Amerika. Mijn vraag: wat klopt hier niet?
  5. Ik ben tegen pedo’s

1 Reacties:

Blogger Unknown zei...

Ik ben tegen mensen die frisse kleren belangrijker vinden dan mijn uitgaanspeuk. Zo erg tegen, dat ik ze het liefst dood zou slaan met een prei met minder dan optimale turgor.

Koop een wasmachine en kap met zaniken.

2 mei 2007 om 21:56  

Een reactie posten

<< Home