07 februari 2008

Waarde Zuiderburen,

gisteren was ik op bezoek bij Rintelman. Hij is nog van de oude stempel, en heeft dus nog een televisie. Verwonderd nam ik kennis van dit merkwaardige apparaat uit de vorige eeuw.

Al 'zappend' met de 'afstandsbediening' (je mag niet zelf bepalen waar je naar kijkt, maar moet kiezen uit een beperkt aantal kanalen. Denk aan Youtube met tien filmpjes erop, waarvan de helft reclame), kwam ik bij een nieuwsuitzending van een van uw stations.

Er was goed nieuws! Het is payback time!

Nederlanders zijn vrijwel zonder uitzondering gek op Belgen, voornamelijk vanuit een misplaatste zelfhaat. U kunt er zo lekker eten, meneer, en ze praten er zo mooi. Welnu, waarde Zuiderburen: niet ik. Zoals uit de link hierboven blijkt, wordt Nederland steeds vaker overspoeld door onwenselijke Belgische shit.

Uw duikers verdrinken op mijn favoriete duikstekken. Uw kazen zijn vies. Urbanus is niet grappig, Herman Brusselmans kan niet schrijven, Goedele Liekens is niet sexy. Uw pseudo-hippe rock- en elektrobandjes hebben al jaren niets interessants meer gedaan. Jullie hebben gewonnen, toen met de tiendaagse veldtocht, oké? Het introduceren van de Jumpstyle was dus nergens voor nodig.

Maar goed, waar het dus om ging. Jullie land is binnenkort iets typisch Nederlands rijker. De Bond Tegen het Vloeken. Veel plezier ermee.