23 januari 2008

Triomf des Wilders


Salaam Aleikum, broeders. Het maken van mijn film heeft wat langer duurt dan verwacht, omdat ik tijdens het filmen een belangrijke persoonlijke ontwikkeling heb doorgemaakt.
De islam heeft, zoals ik altijd al heb betoogd, een fascistisch karakter. Ik wilde een film maken om dat aan te kaarten. Om het geloof aan te vallen, en de oprukkende invloed ervan in Nederland te bestrijden.

Om mijn film – werktitel: Triomf des Wilders – te kunnen maken, moest ik de koran beter bestuderen. Het leven van Mohammed (gzzn) bekijken. Wat geloven moslims nu echt?
En wat bleek? Het fascistische karakter van de islam bleek prima te passen bij mijn eigen persoonlijkheid. Neerkijken op anderen, nodeloze agressie: ik voel me er helemaal bij thuis.

Die kunst waar moslims zulke problemen mee hebben interesseert me toch eigenlijk geen hol. Kunstenaars zouden sowieso niet het belastinggeld van de hardwerkende Nederlander op moeten maken, of ze daar nu de Profeet (gzzn) mee beledigen of niet.

Om een lang verhaal kort te maken: ik heb mij bekeerd tot de islam. Mijn zo opruiend bedoelde filmpje is een emotioneel en persoonlijk verslag geworden van hoe ik tot inkeer kwam, het ware geloof vond, en zelfs mijn naam veranderde.

Veel kijkplezier,

Achmed Wilders