29 augustus 2006

Propaganda

Het is een beetje de islam-standaardbehandeling van ontvoerde Westerlingen: plotseling zien ze het licht, bekeren ze zich tot het Ware Geloof en snappen ze niet dat ze ooit zo enthousiast voor de Westerse wereld waren.

Het is mij nèt iets te toevallig. Ik heb niet zo'n hoge pet op van mensen die andere mensen ontvoeren, en hoewel ik heilige openbaringen niet uitsluit, gok ik erop dat de meeste van deze plotselinge bekeringen vooral met behulp van marteling zijn afgedwongen. Vervolgens maak je een triomfantelijk filmpje om de Zionistische varkens je gelijk te laten zien.

In het Westen trapt natuurlijk niemand daarin, en wekken zulke filmpjes alleen weerzin op. Ze zijn een product van een denkwijze waarin ik mij maar moeilijk kan verplaatsen. Echter, blijkbaar sluit dit soort propaganda wel goed aan op de Arabische mindset.

Misschien moeten wij eens zo'n filmpje maken. We zetten Mohammed Bouyeri op zo'n CIA-martelvlucht, en geven hem een camera mee. Na twee jaar duimschroeven zal hij met plezier voorlezen uit Voltaire en de geneugten van een open samenleving met scheiding tussen kerk en staat verkondigen. Het zal mij benieuwen wat de Arabische televisiekijker daarvan vindt.

1 Reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Deze propagandastunt is simpel, maar doeltreffend. Niemand gelooft dat die twee FOX-aasgieren zich bekeerd hebben. Iedereen ziet evenwel het gebrek aan ruggegraat van de gemiddelde westerling: een beetje pressie en de blanke verloochent zijn god. Ik denk dat echte marteling niet eens nodig was: vergeleken met tribale geloofsfanaten zijn de meeste westerlingen lillende blobjes angst.

29 augustus 2006 om 18:01  

Een reactie posten

<< Home