02 mei 2007

Babynaam

Ik heet Bart. Geen afkorting van Bartholeüs of zo. Geen andere voornamen. Vier letters, that's it. Zonde: hoe meer namen, hoe meer vreugd. Zelf zou ik best een lijst aan voornamen willen hebben.

Nu heb ik iets bedacht om ervoor te zorgen dat andere kinderen wél flink veel namen krijgen.

Het levert gemeentes ook nog eens geld op:

De eerste voornaam naam is gratis, elke naam daarna kost vijfhonderd euro.

Kakkers die hun kinderen toch altijd al Klaas-Jan-Willem noemden, zullen nu kiezen voor nog langere namen als statussymbool. Paupers gaan elkaar aftroeven met tiendelige voornamen. De nieuwe Bling-Bling wordt een paspoort op A5-formaat omdat anders al je voornamen er niet inpassen. En al die namen besparen kinderlozen belastinggeld!

Als bedenker van dit idee dacht ik aan een eenvoudige beloning: alsnog twintig gratis voornamen.

5 Reacties:

Blogger annoesjka zei...

Hee zeg, niet alleen dat, maar ook de hoeveelheid letters moet meetellen. Mijn voornaam heeft 9 letters. Mijn tweede naam 8.

Nu is het bijna jammer dat ik geen kinderen wil. Ik had mijn dochter graag Geertruida Petronella Cornelia Elisabeth willen noemen. Voor het coolste kind from the block moet je natuurlijk wel wat over hebben.

2 mei 2007 om 15:09  
Blogger Unknown zei...

En ik noem dan mijn zoontje: Hoi mijn vader wil dat ik met zoveel mogelijk vrouwen neuk om de familieerfelijkheden optimaal te verspreiden omdat hij daarzelf niet aan toekwam maar alleen pijpen is ook goed dusseh bij jou thuis vraagteken.

Is het geld wel waard, zo denk ik. Nu nog de toekomstig moeder ervan overtuigen dat kees te gewoontjes is.

2 mei 2007 om 21:50  
Anonymous Anoniem zei...

Ik denk dat het de vrouwen zijn die graag veel namen wilde. Mijn broertje zou Koert Rogier Maarten moeten heten van mijn moeder. Het werd er eentje minder omdat mijn vader die knul aangaf. Het is bij ons ook echt heel oneerlijk verdeeld.

mmm, ja, maar goed, misschien kan je hier beter een poezenlog van maken, krijg je ook van die persoonlijke reacties.

3 mei 2007 om 10:04  
Blogger Bart Braun zei...

Poezenlog? U vraagt, wij draaien!

3 mei 2007 om 13:48  
Anonymous Anoniem zei...

:)
mijn vader heeft mijn tweede naam er op het gemeentehuis bijbedacht toen hij mij aan kwam geven; mam wist van niks :D

4 mei 2007 om 09:00  

Een reactie posten

<< Home