03 mei 2007

McJob

Nog heel even mag ik van mezelf kieskeurig zijn, en alleen solliciteren op banen die me echt leuk lijken. Maar met elke afwijzing die ik binnen krijg, komt de McJob dichterbij. Eén voordeel: ik hoef dan niet meer voor elke vacature mijn sollicitatiebrief aan te passen, maar kan het gewoon doen met één generieke brief. Ik heb er nu al zin in.

Geachte mijnheer, mevrouw,

Onlangs zag ik uw vacature voor één of ander administratief baantje, en ik dacht: “Ach, het is beter dan niks.” Ik raak er niet bepaald opgewonden van, maar ja, ik wil toch eigenlijk wel een keer een baan. Desnoods deze.

Tijdens mijn studie heb ik het reuze naar m’n zin gehad, en allerlei leuke dingen gedaan. Ik heb vooral veel gedronken en gefeest, en ik heb er veel te lang over gedaan en ik heb er geen moment spijt van. Ik weet nog goed dat ik tijdens een vakantie een tijdje full time bij de contractadministratie van een groot bedrijf werkte, en dat ik binnenkwam met een joekel van een kater. Er kwam die dag werkelijk niks uit mijn handen. Man, dat was lachen!

Ik hoop dat u mij uitnodigt voor een gesprek, om me te vragen naar mijn goede en slechte kanten en dat soort onzin. Ik heb geoefend, dus ik weet zeker dat ik precies het soort antwoorden zal geven dat u al honderd keer gehoord hebt. Als ik me niet vergis, zijn sollicitatiecommissies daar gek op. Mocht u mij niet uitnodigen voor een sollicitatiegesprek, dan hoop ik dat u sterft.

Hoogachtend,

Iknik

7 Reacties:

Blogger Kevin zei...

ooit gedacht aan de IT? Niet dat het iets met je studie te maken heeft, maar je bent wel een beta, dus je kunt het, bovendien krijgen de vrienden die je aandragen ook weer een bonus van 1000 euro waar je weer van naar de kroeg kan!

3 mei 2007 om 22:48  
Anonymous Anoniem zei...

Erg leuk geschreven stukkie!

Michiel

4 mei 2007 om 03:03  
Anonymous Anoniem zei...

Zo'n gesprek gaat niet om de nietszeggende vragen en antwoorden. Het is alleen maar om te zien wat voor persoon je bent, of je niet zo'n krrriemenele "uchneuchegeucher" bent of een langharige luie rooie rat.

4 mei 2007 om 12:51  
Blogger rintelman zei...

LOL wouter

En ook lol iknik! Ik voorzie een goeden toekomst voor een gemotiveerde jongeman als jij! Misschien is de pliesie wat voor je? Opgeschoten kansjongeren een dreun verkopen en nog betaald krijgen ook!

4 mei 2007 om 16:21  
Blogger Piet zei...

Die gold mantra is wel creepy. Verder zou ik je best uitnodigen voor een gesprek hoor. Net als hospiteeravond: je moet tussendoor wat te lachen hebben. Kan je daarna weer serieus verder.. :)

5 mei 2007 om 21:26  
Anonymous Anoniem zei...

Overigens, ik heb ook nog wel een ontslagbrief voor je in de aanbieding voor als je weer van zo'n job af wilt:

Geachte,
Ik ben mijn baan spuugzat. Ik heb namelijk liever geen stalker als baas. Bovendien stel ik ongewenste intimiteiten niet op prijs - anders was ik wel voor Ruud Lubbers gaan werken.
Verder kan ik er nog altijd niet de humor van in zien dat je mijn naam veelvuldig op internet opzoekt. Ik hoop dat je in de toekomst een andere hobby kunt vinden.
Ik verzoek je mijn ontslag te verlenen.



Althans, mijn ontslagbrief ligt in ieder geval al klaar.

10 mei 2007 om 14:44  
Anonymous Anoniem zei...

Laat je ergens naar binnen loodsen. Dat is volgens mij de beste manier om aan leuk werk te komen. (Heb ik ook gedaan)

Sabine

15 mei 2007 om 16:00  

Een reactie posten

<< Home