15 oktober 2007

Scalperen

Afgelopen Lowlands waren veel van mijn vrienden er niet bij. Te laat een kaartje gekocht. Let wel, er waren genoeg kaartjes te koop, maar wel voor twee à drie keer de toch al heftige normale prijs.

Hetzelfde treedt volgende maand op. Ik wil naar Mika. Dat is uitverkocht. En weet je waarom het is uitverkocht? Omdat een heleboel mensen denken dat iedereen graag Mika wil zien, en dus de kaartjes inkochten om die met winst te kunnen slijten.

Geen fans die een kaartje over hebben, maar parasieten zoals deze. Het is natuurlijk niet strafbaar, maar het is wel een kutstreek. In Australië waren de fans het zat: zij boden via valse accounts de E-bay veilingen kapot. Ook plaatsten ze de gegevens van Scalpers - zoals dat daar heet - massaal online. Deze website trekt helaas te weinig bezoekers om zoiets op te zetten, maar mocht één van de grote jongens zin hebben in wat collectie volksverontwaardiging, dan doe ik ze het idee graag cadeau.

1 Reacties:

Anonymous Anoniem zei...

ok, een beetje late reactie, maar toch ;)

Ik heb ook wel eens een concertkaartje over (omdat een vriend/vriendin plots is verhinderd oid). Dan verkoop ik het betreffende kaartje bij de ingang voor de prijs wat ik er zelf ook voor heb betaald; ik zal derhalve nooit rijk worden, maar liever zonder geld, dan een oplichter.

2 juli 2008 om 22:13  

Een reactie posten

<< Home