28 mei 2005

Identificatieplicht (deel zoveel)

Het is inmiddels buiten zomerweer, ik ben terug van vakantie en er zijn dingen veranderd in Nederland. Vrienden roepen 'Watskeburt' tegen mij en verwachten dat ik weet wat dat betekent, praten over de EU is hip (ahum, zonder onbescheiden te willen zijn - www.iknik.blogspot.com had het er al over lang voordat het maatschappelijk debat losbarste). Eén ding blijft echter een onveranderd punt op onze zo-goed-als-af-en-toe-gelezen blog: wat ons betreft is de identificatieplicht kut.

Ik had gehoopt dat na een regen van onzinnige aanhoudingen de Nederlandse politiek dat ook in zou zien, maar blijkbaar is het stormpje van verontwaardiging over zinloze wetgeving en de groei naar een politiestaat tijdens mijn afwezigheid geheel gaan liggen.

Omdat ik er graag nog even over doorzanik ga ik jullie spammen met een linkje: www.geen-id.nl. De bond van identificatieplichtweigeraars. De site verraadt duidelijk de roots in de kraakbeweging, wat ik eigenlijk wel jammer vind. Niet-krakend Nederland kotst (al dan niet terecht) op het überlinkse dreadlocksvolk. Het zou zoveel mooier zijn geweest als een coalitie van linkse krakerts, rechts-liberalen, bezorgde christenen en gediscrimineerde moslims samen de handen ineen had geslagen om ons land van deze onzinwet af te helpen. Nou ja, dat kan alsnog. Mijn zegen hebben de geen-id'ers in elk geval.

1 Reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Hoewel ik het een onzinwet vind, zal ik een boete zelf betalen. Ik verzeker me ook niet voor het bezitten van een klein beetje drugs, het pissen tegen banken (dat mag ook niet, zeggen ze :)) en het te vroeg buiten zetten van de vuilnis.

Ik denk dat er betere manieren zijn om het land van deze wet af te helpen. En die zit het niet in het betalen van de boete.

30 mei 2005 om 11:13  

Een reactie posten

<< Home