20 mei 2005

Teken van het Beest

En het maakt, dat het aan allen, kleinen en groten, en rijken en armen, en vrijen en dienstknechten, een merkteken geve aan hun rechterhand of aan hun voorhoofden;
En dat niemand mag kopen of verkopen, dan die dat merkteken heeft, of den naam van het beest, of het getal zijns naams.


Openbaringen 13:16-17

Je kunt zeggen wat je wilt over de nieuwe bijbelvertaling, maar die keiharde lees-het-drie-keer-want-het-is-het-woord-Gods ondoorgrondelijkheid van de oude stijl heerscht toch harder. Voor de theobeten onder u: Openbaringen is een boek uit de Bijbel dat handelt over het einde der tijden. Het 'beest' is dikke maatjes met de antichrist, en zorgt er in de bijbelse voorspelling voor dat het einde der tijden niet bepaald een pretje wordt voor ongelovigen zoals ik.
Als de ChristenUnie zegt dat ze nu alvast wetten tegen verplichte RFID-implantaten willen, dan vermoed ik dat het ze stiekem om deze verzen te doen is. Al hun verhalen over privacy verkopen natuurlijk beter, maar volgens mij speelt een stukje angst voor bijbelse profetiën zeker mee.

Nou valt het op zich te prijzen dat politieke partijen slechts enkele maanden achter de feiten aanlopen: een stuk sneller dan normaal. Bezoekers van een foute club in Rotterdam kunnen al met een onderhuidse chip - ter grootte van een rijstkorrel - hun breezahs afrekenen. Ik geef het gristenunie-voorstel dan ook een goede kans in de Tweede Kamer: respect voor lichamelijke integriteit, respect voor privacy, laten we voor één keer eens niet onze kont afvegen met christelijke waarden en voor je het weet heb je een meerderheid.

Ik krijg echter verschrikkelijke jeuk als glibberige christenen beginnen over mijn privacy en welzijn. De voornaamste reden dat er in Nederland nog steeds polio voorkomt is dat er kleine sektarische groepjes zijn die menen dat vaccinatie een zonde is. Hier schaadt het verlangen naar stompzinnigheid van een kleine groep duidelijk de belangen van de grote groep. Een regering met ballen had niet-vaccinatie van kinderen net zo strafbaar gesteld als meisjesbesnijdenis.
Ik zou met de beste wil van de wereld niet kunnen bedenken waarom verplicht ingebrachte RFID-chips ergens goed of handig voor zouden zijn. Maar als het ooit zinnig blijkt om elke nieuwe baby een chipje mee te geven, dan gaan we het niet laten omdat een kleine groep christenfundamentalisten bang is voor de voorspellingen uit hun eigen heilige boek.

8 Reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Je bent terug in Nederland begrijp ik???

22 mei 2005 om 00:18  
Anonymous Anoniem zei...

De voornaamste reden dat er in Nederland nog steeds Polio voorkomt zijn buutenlaanders. Die brengen het weer binnen. Dat het verspreid wordt komt door de mensen die zich niet in laten enten. Gelovigen en kritische prikkers.

Interessant. De recente rodehond epidemie uit Canada komt uit Nederland.

Maar: welkom thuis.

23 mei 2005 om 10:07  
Anonymous Anoniem zei...

Daarnaast citeren christenen nauwelijks uit Openbaringen. Dat is meer wat voor die Paapsen!

23 mei 2005 om 10:08  
Anonymous Anoniem zei...

Ik bedoel natuurlijk gereformeerden, want paapsen zijn ook christenen.

LL

23 mei 2005 om 10:10  
Anonymous Anoniem zei...

Kijk voor de feitelijke incidentie van polio in Nederland (ik dacht allemaal buitenlanders) eens op http://www.rivm.nl/vtv/object_document/o3590n22309.html

23 mei 2005 om 11:28  
Anonymous Anoniem zei...

In Time van 16 mei dit jaar staat een redelijk tendentieus artikel over de verspreiding van Polio. Het is bekend dat moslims in Nigeria niet wilden vaccineren omdat het Amerikaans, dus eng en gevaarlijk zou zijn. Gelukkig is er nu een Indonesisch vaccin die ze wel willen gebruiken en wordt een mogelijke epidimie op mondiaal niveau ingedamd. De auteur van het artikel is wel bang dat een epidimie de VS treft omdat de Amish ook niet zouden vaccineren. Ik zoek het uit :)

21 juni 2005 om 10:33  
Anonymous Anoniem zei...

Het 'beest' is dikke maatjes met de antichrist, en zorgt er in de bijbelse voorspelling voor dat het einde der tijden niet bepaald een pretje wordt voor ongelovigen zoals ik.

Nee, lieve domme ongelovige. Het beest ís de antichrist. De draak is dikke maatjes met het beest ofwel; de valse profeet (die in staat is wonderen en tekenen te doen) is dikke maatjes met de antichrist (de wereldleidende dictator). Hoe dan ook, ik vraag me af waar je beter jeuk van kan hebben. Van glibberige christenen pratend over privacy, of alle ellende en ziektes die ongelovigen te wachten staan in de eindtijd. Ik raad je aan om mattheus 24 te lezen en openbaringen.
Groetjes!

3 maart 2006 om 13:13  
Anonymous Anoniem zei...

Ik vind het prima dat je tegen alles 'aanschopt' waar je tegenaan wilt schoppen, maar misschien is het wel reëel om niet allerlei losse flarden bij elkaar te rapen tot één verslag... Je begint over de micro-chip en het standpunt van de christenunie, vervolgens begin je over polio die volgens jou in stand gehouden wordt door sektarische christenen..
Om even duidelijk te zijn, ik kom uit een gezin waar altijd christenunie gestemd is, en ik heb alle in-entingen gehad hoor..
Misschien kun je dus wat minder bevooroordeeld zijn, en als je met een statement wilt komen, je goed voorbereiden..
(Al mag je natuurlijk ook als een geit door blijven blaten, die vrijheid hebben we in Nederland...)

25 september 2006 om 09:33  

Een reactie posten

<< Home