10 juni 2006

Ideaal

‘Hallo, en welkom op deze cursus “Ideale schoonzoon voor gevorderden.”’
‘Hallo meneer Huisman’
‘Zeg maar Henny hoor. Mag ik Wouter zeggen?’
‘Nee, want hij is Wouter. Ik ben Mark. Ik wil meerr doen om mijn talent klaarr te stomen voor de toekomst.’
‘Dan gaan we in elk geval werken aan die “r” van je, Mark. Wouter, waarom heb jij gekozen voor deze cursus?’
‘Ik hoopte eigenlijk dat ik de enige zou zijn, zodat ik een voorsprong op Mark kon nemen bij het ideale-schoonzoon-zijn.’
‘Niet te afgunstig, Wouter. Een ideale schoonzoon is altijd sportief. We gaan de komende weken werken aan jullie vaardigheden en- ’
- ‘Maar ik was altijd al de ideale schoonzoon en hij heeft mijn act gestolen!’
‘Rustig Mark.’
‘Ik heet Wouter.’
‘Sorry hoor, jullie lijken ook zo op elkaar.’
‘Maar dat is niet eerlijk! Dat heeft iedereen, maar heel veel ondernemers zijn wel bang dat de PvdA in de regering komt. Terwijl ik net zo rechts ben als Mark.’
‘Ik ben niet rechts! Ik ben net zo links als Wouter.’
‘Niet zo door elkaar lopen jongens! Zo onthoud ik nooit wie er nou wie is.’
‘Ja Henny.’
‘Dank je, Mark’
‘Ik ben Wouter!’
‘Niet zo schreeuwen, Wouter. Zo wordt je nooit een ideale schoonzoon.’