04 oktober 2007

Sennheiser

Utrecht is zich de laatste jaren steeds meer gaan ontwikkelen als festivalstad. Vanaf de lente tot en met de herfst is er wel weer een festival, culturele zondag of andere festiviteit in het centrum te vinden.

Als bewoner van die binnenstad vind ik dat meestal wel erg leuk, slechts drie keer per jaar staat er een podium naast mijn huisje en meestal sta ik er dan voor in plaats van dat ik me aan dat podium erger. Je weet ten slotte dat je in de binnenstad woont eigenlijk is altijd alles op zijn Hollands heel erg netjes geregeld en kan je, als het moet, rustig op tijd slapen.

Het bijzondere van alle activiteiten is echter dat je soms niet meer door hebt dat er een iets bijzonders is. Ik lees niet elke week de nl30, uitloper of sapsite en kijk ook niet elke week naar volgekleefde muren met 'things to do'. Zo gebeurt het dus vaker dat ik een festival, open-huisdag of andere activiteit mis.

Vandaag was het echter niet zo’n dag. De eerste donderdag van oktober is er standaard weer een activiteit die je niet kan missen, ook al wil je het zo graag.

Om iets na achten uur reed ik mijn straatje uit en zag al de eerste mensen lopen die van deze activiteit terugkwamen. Met bergen gele tasjes in de ene hand en een espressoapparaat onder de andere arm kwamen ze me tegemoet. Het zijn weer de drie dwaze dagen bij de bijenkorf... Om 8.10 zag ik de winkel al volstaan met HEMA-mensen op zoek naar een Gucci-tas, Armani-horloge of Kennwood-mixer.

Iedereen wordt gek van deze idiote uitverkoop met meuk die niemand echt nodig heeft. Ik probeer me eraan te onttrekken, maar krijg toch de ‘Aan de bewoners van dit adres’-reclameboekjes in mijn NEE-NEE-brievenbus, mijn krant kopte er vanochtend mee en ook tijdens de lunchpauze was het het gesprek van de dag.

IK WIL DIT NIET, en toch blijf ik maar denken aan die Sennheiser-koptelefoon....

3 Reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Psstt.. Ik woon in de binnenstad van Nijmegen en ben voor een aanbieding naar de binnenstad van Arnhem gereisd. Geef mij maar een Bijenkorf hoor.

5 oktober 2007 om 10:48  
Blogger Kevin zei...

PS: HEMA = geweldig

5 oktober 2007 om 13:27  
Anonymous Anoniem zei...

Ja zeker, als de Hema nu ook Clinique cosmetica voor bijna niets ging verkopen, was het helemaal de shit. Maar ja, dat doen ze niet. Het zit wel bij mij om de hoek. Maar he, er zal niemand ontkennen dat de Hema niet geweldig is, maar ja, het zijn wel 2 verschillende winkels.

Maar bij dit soort gezeur denk ik toch echt dat je niet moet klagen. Of gewoon een andere route moet nemen. :)

5 oktober 2007 om 13:59  

Een reactie posten

<< Home