06 februari 2006

Méééér!

Er zijn mensen die vinden dat je iemand die op de grond ligt, niet na moet trappen. Ik heb ze nooit begrepen.

Zo heb ik genoten van het kamerdebat waarbij Boris Dittrich werd uitgejoeld en weggelachen. Toen de volgende dag zijn droevige hondekop de opening van de Kutkrant was, heb ik nog even overwogen om die uit te knippen en op de WC te hangen. Een kleine genoegdoening voor alle misdragingen die D66 mede met mijn stem heeft begaan, maar als het toiletpapier ooit was opgegaan had ik er nog wat aan gehad. Toch even het stukje naast de foto gelezen, en wat blijkt: Boris gaat helemaal niet weg! Hij blijft gewoon in de Tweede Kamer, zij het niet als fractievoorzitter.

Wat is het toch met die democraten? Het is alsof de man op de grond kermend om meer smeekt, en zijn mond alvast open zet zodat je makkelijk zijn tanden los kan schoppen. "Meneer, als ik straks bewusteloos ben, wilt u dan ook nog even op mijn hoofd poepen?", mompelt hij, terwijl hij een stukje long ophoest. Geen schaamte, geen beroepseer, geen greintje benul van wat hun achterban van ze verwacht.

Want stel je toch eens voor dat je lid bent van die club, dan schaam je je toch dood? Moet je met die groene foldertjes de straat op voor de komende gemeenteraadsverkiezingen, dan vrees je toch voor je leven? Een journalist van het LD kwam er eentje tegen, en stelde die vraag. Suprise, suprise: het gemeenteraadslid dacht precies hetzelfde over zijn partij als iedereen die denkt dat er in theorie nog iets te doen moet zijn met D66, op de lange termijn: nù de koppen bij elkaar, uit het kabinet, alle Haagse stoethapsels met een enkeltje naar Uruzgan en proberen te redden wat er te redden valt. Het partijbestuur peinst er niet over: in mei gaan ze eens borrelen, met elkaar.

Wat moet ik nou toch met die democraten? Nog maar een keer schoppen? Ze maken zichzelf belachelijker dan ik ooit zou kunnen. Er is geen lol meer aan. Ik beloof plechtig dat ik niet meer over D66 ga schrijven. Nou ja, deze week dan.


6 Reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Maar het hele punt was toch dat ze juist niet uit het kabinet wilden stappen maar wel zeiden dat ze dat gingen doen? Nu alsnog uit het kabinet stappen vind ik ook ongeloofwaardig

7 februari 2006 om 10:26  
Anonymous Anoniem zei...

Wat ze ook doen, het is ongeloofwaardig. Opstappen, blijven, ergens er tussenin ("oppositie voeren binnen het kabinet" bijvoorbeeld).. Op sterven na dood de partij.

Wel jammer dat ik me ook schuldig begin te voelen om enkele D66 stemmers er mee te pesten. Na de gekozen burgemeester was het nog leuk, maar dit komt neer op kreupele kuikentjes een trap na geven..

7 februari 2006 om 10:29  
Anonymous Anoniem zei...

Tja, ik blijf erbij, het kabinet moet wel vallen. Dan krijg ik tenminste nog 10 euro. De rest doet me al lang niets meer...

7 februari 2006 om 10:49  
Anonymous Anoniem zei...

Wat mij opeens opvalt dat de google ads op deze site wel erg vaak reclame maakt voor D66. Ik heb het door: Bart en Iknik werken stiekem voor D66. Negatieve reclame is toch reclame

7 februari 2006 om 12:48  
Blogger Iknik zei...

"Negatieve reclame is toch reclame"

Zelfs als dat waar is, kan D66 het prima af zonder ons...

7 februari 2006 om 14:36  
Blogger Bart Braun zei...

Neenee, kijk.
Als jullie op die advertenties klikken, stroomt er een piepklein beetje geld van D66 naar ons, waar het natuurlijk veel beter op zijn plek is.

Wij mogen jullie van Google niet oproepen om dat te doen, en dat willen we ook niet. Maar die advertenties kunnen zeker geen kwaad.

7 februari 2006 om 15:10  

Een reactie posten

<< Home