05 maart 2006

Stem Weizer! (2)

Overmorgen al. Ik heb me dit weekend vermaakt met het doornemen van de Utrechtse partijprogramma's, ik heb de stemwijzer ingevuld, en hoe meer ik me erin verdiep, hoe minder ik het weet.

Ik weet natuurlijk wel zeker dat ik ga stemmen, want zo maak ik het percentage mensen dat op D66 heeft gestemd een minuscuul klein beetje lager. Ik weet ook zeker wat ik het belangrijkste programmapunt vindt: meer betaalbare woningen voor starters. De woningnood is hoog (niet alleen in Utrecht, trouwens).

Nu vinden alle politieke partijen in Utrecht dat er meer betaalbare woningen voor starters moeten komen. Alle partijen? Nee, één partij biedt dapper weerstand - maar dat is D66 en daar zou ik nog niet op stemmen als hun voornaamste programmapunt was dat de mensen van www.washetmaarwat.nl een eigen paleis met op partijkosten onderhouden harem verdienen.

Goed, niet D66 dus, en bij elke andere partij krijg ik er gratis een hoop standpunten bij waar ik het niet mee eens ben. Wat moet ik dus met mijn stem? Verkopen via Marktplaats.nl is al eens gedaan. Jullie een pleidooi laten houden gaat toch niet werken, want zoveel Utrechters komen hier niet.

Ik wil daarom het volgende voorstellen. Volgende week zaterdag zijn de Dutch Bloggies-uitreikingen in Den Haag. Veel belangrijker dan de Utrechtse gemeentepolitiek, en daarom ook niet toevertrouwd aan het Utrechtse plebs maar aan een deskundige jury. Nou ja, dat hoop ik dan. Een ècht deskundige jury zal ons nooit laten winnen (we zijn genomineerd voor beste politieke blog), maar je weet het maar nooit, met jury's. Misschien dat de webmaster van Sargasso ooit het zusje van jurylid X zwanger heeft gemaakt, of zo. Maar ja, voor zo'n kans ga ik natuurlijk niet naar Den Haag afreizen.

Kortom: mijn stem bij de komende gemeenteraadsverkiezingen staat ter beschikking aan de eerste die plechtig verklaart naar die Dutch-Bloggies-uitreiking te gaan en daar in geval van nood namens ons de bloggie in ontvangst te nemen. Die mag je dan ook nog houden, trouwens. Aanmelden en plechtig beloven via ikniks.blog@lycos.nl, meld het ook even in de comments.

4 Reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Ik zou het nog bijna doen ook, al was het maar om in jouw naam op D66 te stemmen.

6 maart 2006 om 01:06  
Blogger Bart Braun zei...

Dat kan dus niet - ik moet mijzelf met paspoort en al bij de kiesmachien melden. Daar stem ik natuurlijk op de partij die jij mij opdraagt - maar niet op D66

6 maart 2006 om 09:46  
Anonymous Anoniem zei...

No way dat ik naar die bleggies ga, ik heb al op jullie gestemd dat is al erg genoeg. Gatver, gatver wat een kutverkiezing.

Overigens: er is een referendum in Nijmegen voor herbouw van de donjon (heeft toch geen zin want er is al een negatief advies van Van der Laan). Traditioneel stem ik niet op referenda, maar voor een goed bedrag uit de subsidiekas voor voor- en tegenstemmers is die te koop. :)

6 maart 2006 om 09:53  
Anonymous Anoniem zei...

In Nijmegen zijn volgens mij alle partijen (waarschijnlijk behalve de seniorenpartij :)) voor meer starterswoningen. Maakt het er ook niet makkelijker op.

6 maart 2006 om 14:53  

Een reactie posten

<< Home