25 november 2006

Gele capsules

In het kader van de hopeloze strijd tegen drugsgebruik op feesten, kwam ooit op Lowlands iemand op het lumineuze idee om àlle aanstekers die het festivalterrein opkwamen te controleren. Er zou namelijk wel eens GHB in kunnen zitten.

Vertragingen, ergernis, security-personeel dat hoorndol werd van alle aanstekers waar verrassend genoeg vuur uitkwam in plaats van drugs. En uiteindelijk stond nog steeds de hele Bravo-tent strak.

Gisteren op Awakenings zag het geel van de security en donkerblauw van de politie. Groot was dan ook mijn verbazing toen ik T een verdacht uitziend zakje uit zijn portemonnee zag halen. Met opgetrokken schouders vouwde hij het open, om twee mysterieuze gele voorwerpen te laten zien. Oordopjes.

De grap is natuurlijk dat een oordopje er best uitziet als een capsule met iets geks en chemisch erin. Als je nou angstig om je heenkijkend in een hoekje gaat staan, beetje rommelen met zo'n zakje, en dan net als iemand van de security eens komt kijken wat je aan het doen bent, slik je snel zo'n oordopje in.

Dat fuckt nog veel harder met ze dan zo'n GHB-aansteker, let maar op.

4 Reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Pfffff heb ik daarom acht uur in de rij gestaan destijds in 2003?

25 november 2006 om 20:38  
Anonymous Anoniem zei...

Pillen smokkelen is kinderspel. Een fles rum ongezien het festivalterrein op krijgen, dat is pas sport. Ik wacht nog altijd op de dag dat ze rumtabletten op de markt brengen, een tabletje in je cola en je hebt een baco. Toch is de uitdaging van het smokkelen altijd wel weer leuk, en ik moet zeggen dat ik er erg goed in ben;)

26 november 2006 om 18:31  
Anonymous Anoniem zei...

Zag later nog een jongen die 500 euro boete kreeg voor een snifje bij de lockers, terwijl het op de wc beter toeven was. Zo te horen dan. Jeezzzus, wat werd daar gebruikt.

Heb het overigens wel eens overwogen wat bij mijn oordoppen in te doen. Maar daar kijken ze toch echt altijd wel in (ik had nog van die ouderwetse doosjes).

27 november 2006 om 13:34  
Anonymous Anoniem zei...

Geheel onschuldig zijn oordopjes trouwens niet. In het verleden hebben ze eens gediend als bliksemafleider.

Doorgewinterde fouillerende portier voelde dat er iets op mijn been geplakt zat.

Ondergetekende : "dat zijn mijn oordoppen, wacht ik pak ze wel even"

Met stomheid geslagen dat een bezoeker van het betreffende hardcore/speedcore/terror feest ondanks zijn slechte smaak toch aan zijn oren dacht stamelde hij
"n..nee dat is goed joh, loop maar door"

ogen, naalden en gecontroleerde substanties; gehoorbescherming gaat het helemaal worden in 2007

27 november 2006 om 17:20  

Een reactie posten

<< Home