25 juni 2007

Domste. Reclame. Ooit.

Stel je voor dat Hummer haar auto's probeerde te slijten met de slogan dat je er zo goed kindertjes mee kunt doodrijden. McDonalds die opschept dat je zo snel dik wordt van een supersize menu.

Zo'n reclame heeft de NS nu: bewegen met de trein. De allergrootste tekortkoming van reizen met de trein is dat hij van ergens waar je niet bent rijdt naar ergens waar je niet wil zijn. Naast het treinreizen is de gemiddelde NS-forens nog eens gemiddeld 38 minuten per dag kwijt aan het reizen van en naar het station, jubelt het bijbehorende persbericht.


Ja, wrijf het nog eens in, Joost Ravoo. Ik ben zo'n stomme autoloze pauper, die door weer en wind naar jullie verschrikkelijke stations moet fietsen om daar te wachten op de altijd vertraagde stink-coupé's vol vechtende aso's en denderende Ipods, maar het is wèl goed voor mijn lijn.

De poster is op zich wel geslaagde reclame omdat hij mij ertoe heeft aangezet om actie te ondernemen. Ik ga zodra ik weer tijd heb beginnen aan rijlessen. Dan hou ik tijd over om te bewegen op een manier die ìk, en niet de NS, leuk vind.

3 Reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Ik moest naast een dagelijkse treinreis van 2 uur ook nog eens een uur fietsen en een halfuur lopen. Nu heb ik een auto, met een beetje mazzel ben ik maar 2 uur per dag onderweg.

Mijn strakke buikje is nu wat blubberig, maar geloof me: ik ga nooit meer met de trein.

25 juni 2007 om 15:23  
Anonymous Anoniem zei...

Ik ga gewoon niet doordeweeks met de trein. Een kwartiertje op de fiets naar mijn werk volstaat. Dat is dus eigenlijk al genoeg beweging. Maar ik hou genoeg tijd over om te slapen en te sporten.

26 juni 2007 om 09:14  
Blogger rintelman zei...

Was het ook niet Thatcher die zei: 'een man van boven de 40 die nog met het openbaar vervoer reist is een loser'? Tis dat ik met mijn riante AIO salaris ook geen geld heb anders zou ik gauw een hummer kopen om naar de uithof te reizen

28 juni 2007 om 16:36  

Een reactie posten

<< Home