13 juni 2007

Verkleed als tent

We halen ons standaard-stokpaardje maar weer eens van stal: gelovigen worden voorgetrokken in dit land. Het aanhangen van één of ander pre-middeleeuws idee wordt keer op keer gezien als geldig excuus om iets wel of niet te hoeven doen.

Nu weer de boerkamevrouw uit Diemen. Als ik graag met een tent op mijn harses wil werken, moet die uit. Als ik geen lootjes wil verkopen, word ik wel gekort, maar als ik een denkbeeldige vriend had gehad mocht het wel.

U heeft het al vaker van ons gehoord, dus daar laten we het bij.

Dit keer gaan we zeiken op de gemeente Diemen. Die wist net zo goed als u dat de rechters in dit land groot voorstander zijn van discriminatie. Die had deze uitkomst kunnen voorspellen.

Maar als ze nou even hadden gewacht tot het boerkaverbod door de Eerste Kamer is gegaan, en dan de dame hadden gevraagd om werk te zoeken, dan had die hele rechtszaak niet gehoeven. Die paar maanden uitkering betalen kan niet duurder zijn dan zo'n procedure.

1 Reacties:

Blogger Henk Bovekerk zei...

Ik haat religie. hb

17 juni 2007 om 19:01  

Een reactie posten

<< Home