03 juni 2007

Bokito vindt een mezennestje


De afgelopen weken heb ik niet veel van het nieuws meegekregen. Vanaf volgende week komt dat hopelijk weer goed. Dan krijg ik netjes weer de ‘we zijn hip en hoger opgeleid krant’: de nrc next. Een statement dat me, voor een krant, zeer aanspreekt na de afgelopen weken.

Deze week werd ik gebeld op mijn mobiel:
'Goede middag, fijn dat ik u thuis aantref.'
Nogmaals, de dame aan de andere kant, die nooit haar naam vertelde, mijn naam wel kende, belde me op mijn mobiele telefoon en ik was op mijn werk.... Ze vroeg hoe mijn proefabonnement op het AD/Utrechts Nieuwsblad me beviel.
‘Vreselijk, ik vind het echt een vreselijke krant.’
‘Ok, en hoe was de bezorging?’
‘De krant is één keer niet bezorgd.’
‘Ok, dan kan ik u mededelen dat ik een bijzonder aantrekkelijke aanbieding voor u heb...’

Dit gesprek is misschien illustratief voor het niveau van het AD. Het is een vreselijke krant. Terwijl het oude AD nog acceptabel was, is de huidige tabloidkrant niet meer dan een slechte Telegraaf rip off. Het gevolg: ik las geen krant meer. Als ik al naar de voorkant van de krant keek, zag ik Bokito, die heeft twee weken op de voorkant gestaan en dat is voor een proefabonnement misschien net iets te lang...

Ik wil het AD niet helemaal afkraken, het heeft ook nog de regiobijlage. In mijn geval het Utrechts Nieuwsblad. Nieuws uit de regio is leuk, ik weet nu weer dat er veel criminaliteit in Kanaleneiland is en dat een man uit Groenekan onlangs een mezennestje in zijn brievenbus aantrof. Mijn oorspronkelijke plan was om vandaag een column te schrijven over iets uit die bijlage. De interessantste artikelen gingen alleen over een rupsenplaag in Armelisweerd en een paddestoel die een fietspad kapot gemaakt heeft. Het lukte me dus niet.

De enige les van dit verhaal: neem geen (proef)abonnement op het AD, waarschijnlijk switch je van Volkskrant naar NRC (next) en dan kom je in een gat terecht omdat je niet weer een proefabonnement mag nemen op deze twee, dus kies je iets anders. Ik koos helaas voor het AD.
Mijn proefabonnement op het AD zorgde er dus voor dat ik een abonnement op die ‘hippe’ krant heb genomen...

5 Reacties:

Blogger Henk Bovekerk zei...

Ik haat het AD: het is nog te min voor in mijn kattenbak.

3 juni 2007 om 18:16  
Anonymous Anoniem zei...

spamhoer

3 juni 2007 om 21:12  
Blogger annoesjka zei...

Ik heb eens een proefabonnement op de Volkskrant gehad. Toen ik later werd gebeld of het was bevallen, werd op mijn 'nee' gevraagd of ik misschien een abonnement wilde.
Het is gewoon de volgende vraag die belmiepen (m/v) moeten stellen ongeacht het antwoord op de vorige vraag.
Dat ik me daar druk om maak is mijn eigen schuld. Ik kan niet tegen zulke domheid.

4 juni 2007 om 09:35  
Blogger Iknik zei...

Paddestoelen die fietspaden kapot maken klinkt anders reuze interessant. Tenminste, wel zoals ik het voor me zie.

4 juni 2007 om 11:45  
Blogger Unknown zei...

Zou dat die paddestoel uit Mario zijn?

4 juni 2007 om 15:19  

Een reactie posten

<< Home