28 september 2006

Stem te koop

De verkiezingen zijn begonnen, maar ik heb er geen zin in. Het is net televisie: hoe meer partijen, hoe minder er te kiezen valt. Er is niet één partij die mijn stem verdient, en daarom heb ik hem te koop aangeboden op Marktplaats.

D’66 bestaat niet meer, en de kleine knuffelpartijtjes haken nu één voor één af. GroenLinks is te Groen en te Links, VVD is te Rita. Van CDA en PvdA weet je voor de verkiezingen al dat je er niets aan hebt. Christenfundamentalisten horen tegen de muur in plaats van in de Kamer. Ze zoeken het allemaal maar uit zonder mij.

Voor een aspirant-Kamerlid waarvoor het lidmaatschap erom gaat spannen, moet zo’n stem toch een paar tientjes waard zijn. Zo komt mijn stem nog terecht bij iemand die er wel om geeft.

Afgezien van een update over mijn veiling, laat ik de verkiezingen hier verder met rust. Nu maar hopen dat dat andersom ook gebeurt.

16 Reacties:

Anonymous Anoniem zei...

viral marketing is wel een beetje 2005

28 september 2006 om 13:11  
Anonymous Anoniem zei...

jezus wat goedkoop

28 september 2006 om 13:24  
Anonymous Anoniem zei...

De anderen de schuld geven dat jij niet kan kiezen is pas stom

28 september 2006 om 13:27  
Anonymous Anoniem zei...

Stem je toch blanco? Ben je er weer eens een lekker middagje uit en de politiek geeft altijd gehoor aan protest stemmen (zoals hier in Utrecht over de verbouwing van het stationsgebied weet je nog wel?).

28 september 2006 om 13:54  
Blogger Iknik zei...

Is dit trouwens niet strafbaar? Of is het dat alleen als je je stem verkoopt nadat de koper je daartoe heeft overgehaald?

Of zou zelfs dat laatste niet strafbaar zijn? In dat geval zou je een leuk handeltje kunnen beginnen. Drie miljoen mensen die toch niet van plan zijn om te stemmen, en die hun stem dan net zo goed kunnen verkopen...

28 september 2006 om 14:21  
Blogger Bart Braun zei...

@ #2 en #3: anoniem reageren is ook stom en goedkoop. En mijn stem verkopen is nog altijd nobeler dan niet stemmen, of blanco stemmen.

28 september 2006 om 20:42  
Blogger Bart Braun zei...

Overigens weet ik vrij zeker dat dit al eens eerder gedaan is, alleen krijg ik er via Google niets over gevonden. Het is dus inderdaad wat goedkoop, maar...


Niet zo goedkoop als mijn stem, die je nu voor iets meer dan een euro kan kopen!

28 september 2006 om 20:43  
Anonymous Anoniem zei...

touché :-)

28 september 2006 om 23:52  
Blogger Bart Braun zei...

@The Buke: klikt u maar op de link.

29 september 2006 om 09:29  
Anonymous Anoniem zei...

Ik reageer vaak anoniem omdat ik me niet wil registreren. Maar ik reageer wel vaker en soms zet ik daar wel mijn naam bij.Ik heb het niet eens over nobel zijn, dat is wat anders. Maar goed, je weet dat ik ook goedkoop ben, dat vind ik nog niet het ergste, maar vooral mijn tweede idee is wat me ergert.

LL

29 september 2006 om 10:31  
Anonymous Anoniem zei...

Trouwens, waarom is je stem verkopen nobeler dan blanco stemmen?

29 september 2006 om 10:44  
Anonymous Anoniem zei...

Levert meer geld op...?

29 september 2006 om 10:54  
Anonymous Anoniem zei...

Er is ooit een ziel verkocht op eBay. http://www.i-cynic.com/weekly_27.asp

Brengt me wel op lumineuze ideeen. Heb zojuist mijn kont verkocht voor een grote beker Ben & Jerry's Cookie Dough. Dat was het enige wat nog in de aanbieding was.

29 september 2006 om 12:28  
Blogger Bart Braun zei...

@ Anonymous: omdat mijn stem zo wèl terecht komt bij iemand die politiek betrokken is. Een blanco stem is een weggegooide stem. Bovendien zou ik het geld kunnen doneren aan een waardig doel. Iemand suggesties?

29 september 2006 om 13:56  
Anonymous Anoniem zei...

Politiek en de markt is een actueel fenomeen.

http://therealshowstopper.wordpress.com/2006/09/28/politieke-aandelen-markt/

29 september 2006 om 19:41  
Anonymous Anoniem zei...

Tjemig! Voor maar anderhalve euro het aantal stemmen op D66 verdubbelen. Dat is een buitenkansje.

30 september 2006 om 01:42  

Een reactie posten

<< Home