13 december 2005

Vuile slet

In de film Who framed Roger Rabbit zit een dialoog tussen de bloedmooie (getekende) Jessica Rabbit en Eddy Valiant, de hoofdpersoon. Zij klaagt over hoe moeilijk het toch is om supersexy te zijn. Ik heb de film één keer gezien, maar zijn antwoord staat in mijn geheugen gegrift: "You don't know how hard it is being a man looking at a woman looking the way you do."

Veel vrouwen beseffen het niet, maar mannen hebben moeite met mooie vrouwen. Normaal gesproken heb ik er het meeste last van in de lente, als de jassen uitgaan en er een eindeloze parade van kort geklede prachtige jonge meisjes door de straten trekt. Ik word daar geil van, maar ook een beetje verdrietig: zij zijn jong, en mooi, en sexy, en zelfverzekerd, en vrouwelijk, en meer van die dingen die ik nooit zal zijn.

Ik heb sinds kort een collega die met hetzelfde probleem zit. "Zal ik die vuile slet daar eens om de menukaart vragen?" is zijn manier om te zeggen: "Jezus, wat heeft die serveerster een kort rokje aan." Vergis u niet: hij is een groot aanbidder en liefhebber van vrouwen. Maar een mooie vrouw is sowieso al afleidend, als ze dan ook nog volgens de huidige wintermode een rokje van twintig centimeter lang aanheeft is het voor ons arme testorongestoorden iets teveel in our faces.

Gelukkig biedt de wintermode ook uitkomst. Behalve de idioot korte rokjes is er namelijk nog iets anders in. De bontschoen. Er is een hipper woord voor, maar dat ken ik als modebarbaar natuurlijk niet. Het is een soort moonboot, maar dan van dode-beesten-vacht. Hoewel het bijna altijd lekkere modemiepjes zijn die erin lopen, zijn die dingen zo belachelijk dat die hele vrouwelijke magie met een grote klap verdwijnt. Ze doen het niet om mensen als mij en mijn collega het hoofd en het kruis op hol te brengen, ze proberen een raar idee van kleding na te leven. They're not bad, they're just drawn that way.

3 Reacties:

Anonymous Anoniem zei...

O o, als je Bart moest geloven zijn mannen toch wel heel erg zielig.

Tuurlijk weten vrouwen best wat een kort rokje met een man doet. En tuurlijk weten dat mannen doorgaans hun pik achterna lopen maar zowel dat rokje en die laarzen verandert niet aan dat feit. Dan kan je maar beter aan doen waar je zin in hebt. Dat doen mannen ook en toch neuken we er af en toe mee.

14 december 2005 om 13:49  
Anonymous Anoniem zei...

Ja sorry hoor. Vrouwen in korte rokjes, hoe durf je daarover te klagen zeg...

14 december 2005 om 15:49  
Blogger Bart Braun zei...

"Dan kan je maar beter aan doen waar je zin in hebt. Dat doen mannen ook en toch neuken we er af en toe mee."

Maar Ellen, wij mannen kunnen weliswaar doen waar wij zin in hebben, maar er bestaat niet zoiets als de mannelijke equivalent van een kort rokje - één van de redenen dat ik een beetje verdrietig van die sletjes word. Het lijkt erop dat in de strijd tussen de sexen alle artillerie aan het vrouwelijke front staat opgesteld.

14 december 2005 om 20:31  

Een reactie posten

<< Home