09 december 2005

Rachel

Vandaag een dagje vrij genomen, want ziekjes. Ook qua inspiratie zit 't wat tegen, vandaar dat ik maar een onderwerpje jat van de concurrent. Morgen komt er een mooi hitsig stuk dat wel origineel is, over de wintermode. Om overigens in te terminologie van de concurrent te spreken: ongezien de tiefus aan Iknik, die nu lekker zijn vriendin aan het uitwonen is in het warme Indonesië. Hij mompelde ook iets over Orang-oetangs voor hij weg ging. De lul.

Anyway, de Volkskrant verkiezing voor de Nederlander van 2005. Van Geenstijl moeten we stemmen op Rachel Hazes, want zo maken we de Kudtkrant belachelijk. Nu is dat laatste altijd een goed idee, maar ik verbaas me eigenlijk heel erg over hun selectie.
Ab staat er niet in. Terecht natuurlijk, maar wel verrassend. De enige wetenschapper in het lijstje is Cees Dekker, die juist vanwege zijn onwetenschappelijke ideeën in het nieuws kwam. Blijkbaar is het bijdragen aan de wetenschap of de gezondheid in Nederland niet zo belangrijk als trouwen met een kamper (Rachel, Sylvie Meis), of dood neervallen (Swiebertje, en die kutregisseur waarvan niemand wist dat 'ie überhaupt bestond voor hij dood ging).

Zou het niet veel interessanter zijn geweest om eens te kijken wie Nederlanders zèlf aandragen als Nederlander van het jaar? Dirk Kuyt (nu nog nummer 1) zou bij mij niet eens de shortlist hebben gehaald. Voor mij kan er maar één iemand DE Nederlander zijn. Zijn naam schoot mij onmiddellijk naar binnen. Iemand die ondanks zijn geringe leeftijd al een grote opofferingsgezindheid ten toon spreidt, en genadeloos de tekortkomingen van Nederland blootlegt. Hij heeft de wetenschap in een hoog aanzien staan, en is zeker geen willoze slaaf van de media. Dames en heren: ik nomineer Samir Azzouz!