14 maart 2006

Next!

Twee weken geleden sprak ik in de kroeg een paniekerige redacteur van NRC-handelsblad. Hij had een tabloid-krantje bij zich, met opvallend veel witte vlakken erin, waar stukken de deadline niet hadden gehaald. Het was een nummer van nrc.next, het nieuwe ochtendkrantje dat jonger, sneller en wilder moest zijn dan het grote-mensen NRC. ‘Het kàn nog wat worden, maar dan moeten ze er wel een stuk harder aan gaan trekken’, verzuchtte hij, tussen zijn klachten over hoe slecht de jeugd van tegenwoordig spelt.
Vandaag was het zover: de Next wordt verkocht. In rood cadeaupapier lagen ze verspreid door de trein. Je zag mensen instappen, en voorzichtig de eerste bladzijde openslaan. Was het een reclamefolder? Nog een bladzijde over Next, in plaats van door de Next. Ze haalden hun schouders op en pakten snel de Metro.

Vanavond een uitgebreide analyse!

2 Reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Heb hem ook gekregen vanochtend maar nog geen tijd en puf gehad om hem te lezen. Pas morgen komt ie in de bus (ik heb meteen een proefabonnement genomen, kost maar vijf euro.). Wellicht heb ik over 4 weken wel een analyse over ;)

14 maart 2006 om 13:51  
Anonymous Anoniem zei...

Ik heb hem vanochtend ook gekregen, en zowaar nog gelezen ook, en ik vind het echt een veel betere krant dan de Metro en de Spits, die zijn veel te oppervlakkig naar mijn zin.

14 maart 2006 om 20:05  

Een reactie posten

<< Home