13 februari 2007

Bioblog: El corazón

Wel eens een hart in uw handen gehad? De romantische lading die Valentijns- kaartmakers aan dat orgaan verbinden, ontging u vast. Het hart stinkt, er zitten allemaal smerige buizen aan. Zelfs bij leven en welzijn heb je helemaal niks over je hart te zeggen. Het gaat er vanuit dat jij te stom bent om al dat pompen (5000 liter per dag!) zelf te regelen. En dat moet dan zorg dragen voor je liefdesleven.

Vooruitlopend op Valentijnsdag, heb ik voor jullie een speciaal filmpje uitgezocht over het hart. In het Spaans, dus met extra leerzaamheid!

(Via Boingboing)

4 Reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Je hebt wel een erg raar beeld van het menselijk lichaam. Je hart is toch onderdeel van het "jij"?

13 februari 2007 om 14:14  
Blogger Roxane zei...

Nou, ik zie toch altijd een verschil tussen de "ik" die vanalles wil, en het lichaam, dat dat dan vervolgens niet kan. Dus voor deze ene keer ben ik het met Bart eens...

13 februari 2007 om 14:57  
Anonymous Anoniem zei...

Wil je je bloedsomloop regelen dan?

Bart zegt toch juist dat het meer kan dan die geest dat vanalles wil. En dat pleit juist voor het negeren van die wil. Goed, ik draaf door...

13 februari 2007 om 15:11  
Anonymous Anoniem zei...

Het hart is natuurlijk een onderdeel van mijn 'mij', wat jij daar verder ook precies mee bedoelt. Haal het weg en ik ga dood.

Hetzelfde geldt voor mijn anus, maar vreemd genoeg zie je maar weinig ansichtkaarten waar diè opstaat. Misschien dat ik daar ook maar een youtube-clipje over moet maken?

13 februari 2007 om 15:38  

Een reactie posten

<< Home