01 februari 2007

Wahrheit macht frei?

Weet u? De ontdekking van de temperatuurschalen door Celsius en Fahrenheit heeft nooit plaatsgevonden. Is een hoax, opgezet door een wereldwijd complot van reisbureaus. We zèggen wel dat het nu in Spanje 'dertig graden' is, maar dat slaat helemaal nergens op!

Het KNMI, de spil in dit leugenachtige monsterverbond, probeert mij voor gek te verklaren. Zij willen mij verbieden hun leugens nog langer te benoemen. Dit verbod toont natuurlijk alleen maar de juistheid van mijn bewering aan, en geeft er bovendien meer aandacht voor in de media!

Daarnaast levert het mij steun op uit onverwachte hoek: van die zogenaamde geleerde heren die denken dat een thermometer een thermometer is omdat ze dat op hun universiteitje hebben geleerd. Die gaan dan mompelen over vrijheid van meningsuiting. Dat ook abjecte meningen als de mijne gehoord moeten worden. Dat een overheid die pretendeert het alleenrecht op de waarheid te hebben, erger is dan een thermometerontkenner.
Zij spugen op mij, en ik spuug op hen. Hier staan wij samen, de rijen gesloten.

7 Reacties:

Anonymous Anoniem zei...

God zeg, ben ik blij dat ik niet geblowd heb ofzo.

1 februari 2007 om 10:04  
Blogger Unknown zei...

Ja Bart,

Ben je nu voor of tegen dit verbod?

1 februari 2007 om 10:35  
Blogger Bart Braun zei...

Tegen, zoals je in de laatste alinea kunt lezen.

1 februari 2007 om 11:44  
Anonymous Anoniem zei...

spugen op dichterlijke vrijheid :)

1 februari 2007 om 13:17  
Blogger Bart Braun zei...

Overigens, ben ik de enige die eerst een paar keer over de foutmelding heen moet refreshen om op de pagina te komen, of zuigt Blogger alwééér?

1 februari 2007 om 13:34  
Anonymous Anoniem zei...

""blogspot.com spuugt op bart, en bart spuugt op blogspot.com":) ?

2 februari 2007 om 10:30  
Anonymous Anoniem zei...

Haha Jeroen,

ik kon gisteren de reacties niet bekijken, de rest wel.

2 februari 2007 om 12:51  

Een reactie posten

<< Home