11 juli 2005

Wildplassen

We gaan het weer over duiken hebben! Voor zover ik weet duikt bijna niemand van onze lezers, maar dat mag de pret niet drukken. Het is namelijk wel een mooi verhaal:

Om te beginnen een stukje fysiologie. De effecten van duiken op het lichaam zijn nog lang niet allemaal bekend, maar het is een feit dat je lichaam anders werkt onder druk. Je lever doet harder zijn best, zodat je met een razende honger bovenkomt, en ook je nieren passen zich aan zodat veel mensen moeten plassen na hun duik.

Voor de mannen is dat plassen geen probleem: er is in Zeeland (de plek waar je in Nederland het best kan duiken), altijd wel een dijk, een hekje of een boom te vinden.
Voor de vrouwen is het wat moeilijker, maar met de beschutting van een auto is de hoge nood meestal wel op te lossen.

Enter de Zeeuwse overheid. Zeeland verdient bakken met geld aan duikers. De Nederlandse harde kern bestaat uit zo’n twintigduizend duikers, die regelmatig naar de provincie komen om daar te duiken, perslucht te kopen, broodje bal te eten, auto volgooien en ze gaan weer weg. Alleen zij al brengen miljoenen in het laatje, en dan komen de Belgen en de Duitsers er nog bij. Niets zou dus gepaster zijn, dan dat de Zeeuwse overheid uit dankbaarheid besluit om een paar –betaalde, voor mijn part – openbare toiletten neer te zetten.

In plaats daarvan delen agenten deze zomer boetes uit voor wildplassen. Ons ben echt te zuunig.

8 Reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Met de kans dat er nu twee keer dezelfde opmerking verschijnt? Zijn het er echt 20.000? Hoe vaak komen die naar Zeeland?

Moest denken aan een item dat ik zag over diefstal van duikspullen bij Lucas Duiksport in Nijverdal. Dacht eerst dat ik er nooit van gehoord had (ik duik niet) maar dat ik er vroeger altijd mijn wiet halen. Nou ja, daarnaast woonde de huisdealer. :)

LL

11 juli 2005 om 16:42  
Blogger Bart Braun zei...

Er zijn iets meer dan 100.000 Nederlanders met een duikbrevet. Daarvan duikt alleen de harde kern regelmatig in Nederland.
Niet-duikers hebben daar niet zo'n beeld van, maar als je op zondag naar Zeeland gaat stikt het van de duikers - de parkeerplaatsen zijn vol, de snackbarretjes langs de waterkant draaien overuren, en de vulcentra gooien er op het drukste weekend van het jaar (pinksteren) duizenden en nog eens duizenden porties gebakken lucht uit.

Ikzelf ben verleden jaar tien keer naar Zeeland gegaan.

12 juli 2005 om 13:03  
Anonymous Anoniem zei...

Ach ja, als je daar geld voor hebt, kan zo'n boete er ook wel af.

Zo zou ik waarschijnlijk ook denken als ik Zeeland was.

12 juli 2005 om 13:34  
Anonymous Anoniem zei...

Op de wc drong deze (actuele) vergelijking zich tot me op:

Tijdens de Nijmeegse Vierdaagse zijn er heel veel lopers. Bijna vijftigduizend. Die moeten plassen en poepen. Een getrainde loper weet dat je vooral veel moet poepen. Dat mag niet wild en dat wordt ook bekeurd. Terecht wel, ook als een loper traint kan die worden bekeurd. Zindelijkheid is een mooi goed.

En ik weet niet wat de gemeente Zeeland denkt, maar het is niet een pretpark voor de duiker maar ook nog gewoon een gebied waar mensen leven.

En in de omgeving van Nijmegen houdt men niet van poepers in hun tuin...

12 juli 2005 om 14:04  
Blogger Bart Braun zei...

Als het een gebied is waar mensen leven (al zijn de gebieden langs de dijk over het algemeen uitgestorven afgezien van de duikers), is dat alleen maar meer reden om de plek schoon te houden en Dixi's neer te zetten.
Echt, ik wandel ook vrij regelmatig, en wandelpoepen is echt wat anders dan duikplassen. Als je bovenkomt en je moet plassen, dan is dat over het algemeen omdat je het niet al eerder in je natpak kon doen.
Meer info: http://www.duikforum.nl/showpost.php?p=42780&postcount=36

12 juli 2005 om 14:47  
Anonymous Anoniem zei...

Nee, dixie's in je tuin. Dat is lekker. Er hoeven dan wel geen mensen te wonen, maar het zorgt ook voor overlast. Zo veel is duidelijk. Wellicht wil de gemeente Zeeland wel helemaal geen duikers, dat kan ook. Hoe vervelend dat ook is.

Plassen in een fles en naderhand weggooien? Is dat wat?

Ga je binnenkort weer eens mee wandelen?

12 juli 2005 om 15:07  
Blogger Bart Braun zei...

Tuin? Ken jij ook zoveel mensen die hun tuin ombouwen tot openbare parkeerplaats?

12 juli 2005 om 16:59  
Anonymous Anoniem zei...

.......

Nou je het zegt, ik ken helemaal geen mensen met een tuin. Maar ik probeer me in te leven in standpunten. Ik geef toe: puur om jou te pesten. Nou goed?

12 juli 2005 om 17:01  

Een reactie posten

<< Home