05 mei 2006

Blubber

De Westerse jeugd vervet in een hoog tempo. Af en toe staat er een links figuur op dat roept dat de overheid daar wat aan moet doen, maar die wordt dan snel de mond gesnoerd. Keuzevrijheid, marktwerking, en bovendien is het de verantwoordelijkheid van de ouders. Die moeten er maar voor zorgen dat hun koters aantoonbaar blijven.

Jammer, maar dat kunnen ze helemaal niet. Verblind door moederliefde blijven ze er hamburgers inproppen in plaats van hun papzakjes eens naar de sportvereniging te schoppen. Moeders hebben domweg niet in de gaten dat hun kinderen te dik zijn. Hier ligt een taak weggelegd voor ons:

5 manieren om te zien dat je kind te dik is

1) Je hebt een motor in je kinderwagen gebouwd, omdat je het ding anders niet in beweging krijgt.

2) Je kindje klaagt over jeuk op plekken waar het niet bijkan, zoals de buik of de heupen.

3) Als jullie samen op het strand liggen, komen er bezorgde mensen aangerend die je kind natgooien en naar zee proberen te slepen.

4) Je moet de luiers voor je baby stelen bij het bejaardentehuis, omdat hij niet in de grootste pampers past.

5) En de belangrijkste: als mensen in je omgeving zeggen dat je kind te dik is, dan hebben ze daar waarschijnlijk gelijk in, ook al ziet het er in jouw ogen normaal en weldoorvoed uit.

1 Reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Haha, zie je google ads. :)

Maar goed, wat een onzin van die ouders. Ik was vroeger hartstikke dik en dat wisten mijn ouders ook wel. Ik ging ook naar een dietist enzo. Helaas wist ik nog genoeg andere manieren om aan eten te komen als ik het niet kreeg.

En de kindertjes herkennen het zelf ook wel. Ik zie het aan de te dikke kinderen in het zwembad hoe ze zich met anderen vergelijken en hoe slechter ze lopen en rennen enzo.

5 mei 2006 om 15:14  

Een reactie posten

<< Home