18 mei 2006

Kerk

Eigenlijk is het niet verbazingwekkend: Ayaan wordt door Verdonk het land uit geschopt, en wiens schuld is dat? Van de linkse media, zo kan ik lezen op de rechtse blogs, websites en de wat volksere kranten. De Metro had vandaag een prachtig voorbeeld van de rare paranoia die zoveel rechtse mensen teistert. Ayaan is het slachtoffer van character assasination door de linkse media. En als de kutkrant uithaalt naar de linkse Marcel van Dam, dan is dat natuurlijk óók omdat er een linkse gedankenpolizei bestaat die iedereen met een andere mening het leven onmogelijk wil maken.

Nou ben ik zelf rechts, maar ik zie echt niet waar dat idee van een Linkse Kerk toch vandaan komt. Toen Pronk, Melkert, Pommes, Duyvendak en Tara Singh Varma werden aangepakt, had niemand het over een rechtse dwangcultuur die mensen onder de zoden schopte. Blijkbaar is het zo dat als linkse politici over de schreef gaan, dit het gelijk van rechtse mensen bevestigd. Als rèchtse misstanden aan de kaak worden gesteld, bevestigt dit ook het gelijk van rechtse mensen: de media 'is' erop uit om hun ideeën uit te roeien. (Mensen die geloven in de Linkse Kerk duiden de media steevast aan in enkelvoud, omdat het in hun ogen blijkbaar centraal wordt aangestuurd.)

Aan de andere kant klinkt Linkse Kerk best cool. Lekker borrelen, de preek van de hogepriester aanhoren, beetje vervelende mensen tot op de teennagels affikken. Ik zou er zo lid van worden. Ik ben echter niet links, dat zou wel eens een probleem kunnen worden. Daarom wil ik een nieuwe journalistieke stroming oprichten: we gaan alle misstappen van christelijke politici opzoeken, uitvergroten en breed uitmeten. De naam? Ik dacht aan iets als Satanskerk.

8 Reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Dit stukje was leuk geweest als het drie jaar geleden was geschreven.

18 mei 2006 om 10:46  
Anonymous Anoniem zei...

Nou, je zou verwacht hebben dat in die drie jaar tijd mensen wel van het rare idee van een Grote Linkse Samenzwering zouden zijn afgestapt. De auteur signaleert hier dat dat nog steeds niet is gebeurd, volgens mij. Waar het eerst een tijdelijke kreet leek, heeft het idee blijkbaar post gevat in het Nederlandse denken. Dat mag van mij best aangepakt worden.

18 mei 2006 om 12:18  
Anonymous Anoniem zei...

Volgens mij waren het trouwens rechtse politici (Nawijn, Verdonk) die Ayaan het genade schot gaven en stonden alle linkse politici achter Ayaan. Mensen die de linkse kerk hier de schuld van geven zijn volgens mij een beetje wereldvreemd.

18 mei 2006 om 12:45  
Anonymous Anoniem zei...

Pff. Besteed toch niet zoveel aandacht aan dat proletariaat.

18 mei 2006 om 13:15  
Anonymous Anoniem zei...

@ Bart braun: U bent zeker ook journalist? En u roept wel dat u rechts bent maar als ik zo hier lees wat u zoal meent te moeten zeggen blijkt daar wel het tegendeel uit. Deze hele website hangt gewoon de strenge dogma's van de Linkse Kerk aan en een van die dogma's is dat het bestaan ervan altijd wordt ontkend. Dit ondanks het feit dat alle linkse opinie-makers elkaar lezen en overtikken en zo gezamenlijk een consensus vormen van wat je wel of niet mag denken of zeggen.
Toen Pim Fortuyn opkwam hoopte ik heel even dat die hele grachtengordelkliek samen met Ad Melkert het land uit zo worden geschopt, maar het heeft niet zo mogen zijn.

18 mei 2006 om 15:01  
Anonymous Anoniem zei...

Je hoort het Bart. JIJ hebt Pim fortuyn vermoord! ik wist trouwens niet dat jij in de grachtengordel woonde had.

18 mei 2006 om 15:49  
Anonymous Anoniem zei...

Tsja, een consensus vorm je meestàl gezamenlijk (plebejer!). Daar ligt dan ook de kracht van de Linkse Kerk (nog meer hoofdletters wellicht?): zij kan als een eenheid optreden. Dat is toch heel anders dan dat tribale schreeuwkoor van rechtse hogepriesters, bij wie de "individuele" gedachtengang overigens opvallend eender verloopt.

Is dit trouwens een grap? Probeert iemand hier een discussie uit te lokken? Of hebben we hier werkelijk te maken met een LPF-stemmer?

18 mei 2006 om 16:09  
Anonymous Anoniem zei...

"Deze hele website hangt gewoon de strenge dogma's van de Linkse Kerk aan en een van die dogma's is dat het bestaan ervan altijd wordt ontkend. Dit ondanks het feit dat alle linkse opinie-makers elkaar lezen en overtikken en zo gezamenlijk een consensus vormen van wat je wel of niet mag denken of zeggen."

mmm, wie dit ook is. Ik ben fan! Maar ik heb sterk het vermoeden dat het Bart zelf is (zo ja, dan was dit een goed stuk geweest) of een bekende van hem (zo ja, en terecht: anoniem posten. Dat is het leukts)

22 mei 2006 om 17:30  

Een reactie posten

<< Home