12 mei 2006

Stoppen

Gelukkig lap ik niet voor niets bakken accijns voor mijn sigaretten. Hele volksstammen reclamemakers worden ervan betaald. Als ze echt werk zouden gaan doen, zou ik ze tegenkomen op de arbeidsmarkt, dus eigenlijk help ik mijzelf een beetje.

Toen het miljoen voor de eikelsite op was, moesten de rokers weer eens overtuigd worden van het feit dat stoppen beter is. Het feit dat rokers dat allang wéten doet er niet toe, het is maar belastinggeld. Het resultaat is www.lekkerroken.nl, dat het qua zwarte humor niet háált bij wat rokers zelf allemaal roepen.

Aan de site zit ook een wedstrijd stoppen met roken vast. Ik kan niet meer meedoen, want tijdens de aankondiging was ik op vakantie. Gelukkig ben ik niet de enige, want volgens de regels hoef je ook niet mee te doen als je regelmatig in de kroeg zit. Je moet een test doen, en volgens de fabrikant is tweedehands rook al genoeg om positief te scoren.

Onder het kopje 'support' raadt het KWF je vervolgens aan om vals te spelen met de stopwedstrijd. Nicotinepleisters en - kauwgom, dat is de shit! Wel een beetje jammer dat je dan je test verneukt en die duizend euro niet krijgt.

Als het nog voor één mei was geweest, zou ik alle rokers van Nederland hebben opgeroepen om zich in te schrijven en de wedstrijd te verpesten met gefaalde stoppers. Het beeld van een KWF dat zich inmiddels voor de twintigste keer naar de notaris sleept om een winnaar te trekken, maakt me helemaal blij. Aan de andere kant: het is niet alsof ze kunnen controleren of je vóórdat je meedeed al rookte, dus het zou ook kunnen dat niet-rokers juist de wedstrijd lamleggen.

Had ik al gezegd wat een geldverspilling dit is?

2 Reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Van roken schijn je een cynische oude lul te worden. Of heb ik de causale verbanden nu verkeerd?

15 mei 2006 om 13:46  
Blogger Bart Braun zei...

Ik doe in elk geval mijn best :)

16 mei 2006 om 13:11  

Een reactie posten

<< Home