08 juli 2006

Beste mensen van Yourhosting

Deze column is van Bart, die vandaag geen tijd heeft om hem te plaatsen.

Met belangstelling heb ik het stukje spam gelezen dat u mij zojuist heeft gestuurd. Als ik klanten voor jullie werf, ontvang ik 'gratis' hotelovernachtingen. Over de imbeciliteit van de uitdrukking kunnen we kort zijn ('Als u voor ons werkt, krijgt u gratis salaris!'). Het gaat mij meer om de vraag waarom u denkt dat ik klanten voor u zou willen werven.

In januari dit jaar hebben wij bij u twee domeinnamen aangevraagd. Hierop kwam geen reactie. Toen wij een maand later informeerden hoe dit zo kwam, bleek dat Yourhosting onze domeinnamen niet gepast vond. Hoewel het uw goed recht is om domeinnamen te weigeren, is het ons goed recht om niet bij een hoster te willen die namens de rechter uitmaakt wat wel of geen goede zeden zijn. Wij hebben dit u in een beleefde mail laten weten.

Wat ons betreft was de kous daarmee af, ware het niet dat we vervolgens rekeningen kregen. Of we even wilden betalen voor de websites die we van u niet mochten hebben. Op mijn mail dat dat toch echt niet ging gebeuren, kwam geen antwoord; wel kwam er een dreigend opgestelde aanmaning.

Ik verzoek u dringend om mij uit uw spam-databank te halen, en bezin mij op verdere acties. Misschien dat de bezoekers van onze website een origineel idee hebben.

11 Reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Aanklagen wegens discriminatie? Aangetast worden in de privesfeer (of hoe je dat ook noemt) wegens de spam? Idiote ambtenarij?

8 juli 2006 om 13:31  
Anonymous Anoniem zei...

Cadeautje voor iedereen die overstapt naar een andere provider?

9 juli 2006 om 20:35  
Anonymous Anoniem zei...

Of, heel origineel, een fotoshop-wedstrijd uitvaardigen!

9 juli 2006 om 23:47  
Anonymous Anoniem zei...

De reactie van Your hosting dat een naam niet gepast is lijkt me wat hypocriet. Het incassobureau wordt gerunt wordt door Yourhosting zelf. Dit incassobureau (Aorta) vind het nodig om naast veel dreigende taal ook de twee ss-en in het woord incasso als enige vet te drukken. Voor degene die niet bekend zijn met de tweede wereldoorlog de SS was verantwoordelijk voor de dood van nogal wat joden o.a. Om over de keus van de naam Aorta nog maar te zwijgen .

21 juli 2006 om 16:03  
Anonymous Anoniem zei...

Bart Bart Bart,

Vind je dit neit wat ver gaan? Ik ben zelf ook klant bij Yourhosting (geen bedrijfJE trouwens).
Je kunt je afvragen of je zaken zou willen doen met een provider die niet "De goede zeden" in acht neemt. In de contracten die een Provider aangaat met een Registry verklaart ze haar verantwoordelijkheden te nemen op dit gebied. De domeinnaam "kinderkutjes.nl" impliceert al meteen dat het foute boel is. Omdat een provider niet elke website op content kan controleren kan ik me voorstellen dat bij voorbaat al besloten wordt een dergelijk domein niet vast te leggen. Mijn complimenten voor de oplettende medewerkers van Yourhosting!

De link met de SS die wordt gelegd is vindingrijk ;-) maar volgens mij stamt het af van dollartekens. Aorta is wel een mooie naam trouwens.

Ik heb ook eens een domeinnaam aangevraagd die later toch bezet bleek te zijn. Deze was mij in rekening gebracht, maar ik mocht daarvoor in de plaats een nieuwe domeinnaam uitzoeken. Ik neem aan dat dit jouw ook aangeboden is.

Ik zal in iedergeval de jongens van Yourhosting op de hoogte brengen van deze post.

14 augustus 2006 om 12:03  
Anonymous Anoniem zei...

Yourhosting:


Idiote ambtenarij? Nee, mensenwerk.

We sluiten ons aan bij bovenstaande reactie. We betreuren Bart zijn reactie en zullen zijn posts op internet over Yourhosting strak in de gaten houden.


AORTA valt overigens onder dezelfde Holding. Dus juridisch gezien heeft het dezelfde eigenaar als Yourhosting, maar opperationeel is het een apart bedrijf.

14 augustus 2006 om 12:13  
Anonymous Anoniem zei...

Dat een provider een domeinnaam niet accepteert kan ik mij heel goed indenken. Maar daar kan een provider zich vooraf ook tegen wapenen, door filters op de domeinregistratie te zetten. Of bij twijfel van een filter de procedure handmatig te doen. Het is te makkelijk om de fout bij de klant te leggen, zeker als je als provider zelf zoveel kan doen om het te voorkomen.
Aan de andere kant, om daarna doodleuk wel te factureren en een incaSSo bureau erop af te sturen, ja ach zullen we het maar de Nederlandse factuurziekte noemen. Het schijnt normaal te zijn, maar hier moet ik Bart wel in zijn gelijk stellen.

Het feit dat Aorta IncaSSo met dubbel dikke SS word afgebeeld,tsja ik kan daar ook de humor niet van inzien. Ik heb op de website gekeken en het is vrij prominent in het logo aanwezig en ik kan mij ook niet aan de indruk ontrekken dat het een verwijzing is naar een speciale gevreesde eenheid uit de 2e wereldoorlog, zeker in combinatie met de taal die op de website staat.

En het Holding concept is een uitwerking van een beroemd administratie model. Drie keer raden wie dat heeft bedacht? en waarom? Zakken vullen kan op vele manieren en in mijn ogen is dit er 1 van.

En om de ridders van goede zeden niet teveel te belasten. Maar de directeur van Yourhosting is op het internet regelmatig op pagina-s te vinden die mijns inziens ook niet door de beugel kunnen.Dus in dit geval:De ketel verwijt de pot dat hij zwart ziet.

Voor de rest: Eerst denken, dan doen.

De groeten,

De "Nederland is Ziek" man

21 april 2007 om 02:22  
Anonymous Anoniem zei...

ook hier is het een feest als je niet bij your hosting bent geweest
ik ben al een jaar bezig mijn abbo op te zeggen.

naar meerdere schriftelijke opzeggingen, telefoontjes, mailtjes,
krijgen we nu 6 x een automatish bericht met incasso drijgen menten.

bellen werkt ook niet niemand kan je helpen daar.

ik heb zelde een bedrijf als je dat zo nog mag noemen meegemaakt!

ik kan alleen maar zeggen

gefeliciteerd dat ze de twee namen niet hebben geaccepteerd!

en een andere provider sterk aan te raden !
good luck

8 augustus 2007 om 07:11  
Blogger Bart van Oort zei...

Ook ik heb interessante ontwikkelingen mbt Yourhosting.

Deze organisatie belooft zwart op wit een factuur te zullen sluiten en gaat doodleuk toch over op incasso. Daarnaast heb ik meermaals de machtiging voor automatische incasso ingetrokken, en ze schrijven vervolgens doodleuk toch geld van mijn rekening.

Het leuke van dit alles is dat zij in de procedure een aantal misstappen hebben begaan en dat de algemene voorwaarden van YH strijdig zijn met het Nederlands recht. Ook is ING Bank NV een officieel onderzoek begonnen naar het meermaals uitvoeren van automatische incasso's terwijl geen machtiging verleend is.

Yourhosting heeft in mij de verkeerde getroffen, want ik heb een rechtsbijstandverzekering. Een hele hele goede rechtsbijstandverzekering :)

Ik wens jullie allemaal succes!

Groetjes,

Bart van Oort

16 juli 2010 om 16:08  
Anonymous Domeinregistratie zei...

Met dank aan admin voor het delen van deze zinvolle informatie met ons.

6 juni 2012 om 11:52  
Anonymous domeinwinkel zei...

Hoe is het afgelopen Bart? Hopelijk ben je er toch nog met ze uitgekomen!

11 mei 2016 om 15:04  

Een reactie posten

<< Home