15 december 2006

Kerstshit

Op het moment dat u dit leest, ben ik onderweg naar een subtropisch land om mij met bikini-dragende dames in kristalhelder water te begeven. Ik zal aan u denken tijdens uw laatste werkweek van dit jaar.

Vooruitlopend op uw kerstvakantie, wilde ik u verblijden met een top 3 van de meest zuigende kersthits aller tijden. Dat bleek moeilijker dan gedacht: alle kersthits zijn kut. Het is alsof je de lelijkste mier van de mierenhoop moet vinden. Aan het valse sentiment kan het niet liggen, want ook de bands die dat juist te kakken zetten, produceren uiteindelijk een kutnummer.

Uiteindelijk heb ik er daarom drie gekozen die in elk geval nog een glimlach op mijn gezicht wisten te toveren:

3. The Beach Boys - Melekalikimaka
Helaas niet te vinden als clip. De tekst heeft zowel de hilarische naïviteit van de oude Beach Boys nummers als een realistische benadering van het kerstfeest. Zit u ècht het liefst bij de familie, volgende week? 'I wanna spend Christmas where I dig it the most, in Hawaii'

2. Guns n' Roses - White Christmas
(DIY-video-alert!) GN'R speelt het nummer in drie keer de oorspronkelijke snelheid af. Zo is het lekker snel voorbij. Dat zouden meer kerstnummers moeten doen.

1. Twisted Sister - Come all ye faithful
Wat moeten de jaren tachtig verschrikkelijk zijn geweest. Als een hazenlip al reden voor abortus is, waarom mocht de zanger van Twisted Sister dan leven?

2 Reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Lekker stukje hoor..Maar ik kan eigenlijk ook geen kersthit verzinnen waar geen wagelijke saus van vals sentiment overheen gekwakt is...ohja, dat zei je ook met die mierenhoop..Nou ja..Prettig kerst dan maar..

18 december 2006 om 02:18  
Anonymous Anoniem zei...

Ik kan altijd wel gniffelen om de oude rocker in Love Actually die "Christmas is all around" en "come on, let it snow" zingt.
LL

18 december 2006 om 13:20  

Een reactie posten

<< Home