31 december 2006

Kutjaar

U heeft het misschien al gemerkt: Iknik heeft geen zin in bloggen deze week. Hij zegt dat hij bezig aan de vormgeving van onze nieuwe site, maar eigenlijk is hij buiten met rotjes aan het gooien. Van mij krijgt u het standaard zwaktebod dat zo tegen het eind van het jaar overal opduikt: een lijstje.

Want laten we wel wezen, 2006 was een kutjaar. Het was te warm, de verkeerde partijen hebben teveel zetels gehaald bij de afgelopen verkiezingen, Nederland werd uit het WK voetbal geschoffeld, u heeft te weinig seks gehad en onze bezoekersaantallen zijn, in tegenstelling tot wat we hadden verwacht, niet verhonderdvoudigd.

Grootste Loser van 2006: Gary Glitter, die de rest van zijn leven in een Vietnamese cel stinkende rijst mag delen met kakkerlakken. En terecht.

Grootste kutplaat van 2006: Rood van Marco Borsato. Maakt zelfs een goede kans om grootste kutplaat aller tijden te worden.

Grootste kutoptreden van 2006: Joan as Policewoman in Ekko. Eveneens meest vervelende persoon dat ik in 2006 heb ontmoet.

Grootste verspilling van mijn tijd in 2006: Die verschrikkelijke Alzheimer-opera. Ik heb nog steeds af en toe nachtmerries dat ik er nog een keer heenmoet.

Grootste kutprogramma van 2006: Godzijdank heb ik geen TV meer, en gaat het merendeel langs mij heen. Het bestaat waarschijnlijk al jaren, maar onlangs zag ik mijn eerste aflevering van Will & Grace. Er bestaan blijkbaar mensen die hier vrijwillig naar kijken. Mensen met stemrecht. Mensen die kinderen op de wereld mogen zetten. Brrrrrrr.

Dieptepunt van 2006: Blair en Balkenende geloven pas in klimaatverandering nadat ze die film van Al Gore hebben gezien. Twintig jaar wetenschappelijk onderzoek stelt niets voor, maar een powerpoint-presentatie... Ergens in 2025 maakt iemand een film over de vergrijzing, en dan zal de Nederlandse overheid inzien dat er wat aan gedaan moet worden.

Wat was er nog meer kut in 2006? Laat het ons weten in de comments!

2 Reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Het grootste kutprogramma was niet Will & Grace, maar Dancing on Ice of Sterren op het ijs - twee programma's maar eigenlijk hetzelfde.
Het was gewoon jammer dat die sterren op kunstijs schaatsten, anders zou je toch met liefde een wak in dat ijs maken: huppa, allemaal erin. Brandsteder ook. Ziezo. Nou ja, op Sylvana na. Die mag van mij wel blijven. Als ze maar geen boekenprogramma's maakt.

5 januari 2007 om 10:22  
Anonymous Anoniem zei...

Ik kan het met Annoesjka eens zijn kwa televisie. Voor de rest vond ik het een heerlijk jaar en heb ik genoeg seks gehad op genoeg manieren, dat was dus kut zat.

Ik vond het wel jammer dat er geen nieuwe vormgeving kwam, dat was wel behoorlijk kut.

6 januari 2007 om 15:48  

Een reactie posten

<< Home