09 maart 2007

Baren, kreng!

Hallo, lezeresjes, waar zijn wij nu helemaal mee bezig? Beetje blogjes lezen op Internet, terwijl uw biologische klok doortikt? Dat is allemaal reuze slecht voor uw kinderen, als die er überhaupt nog eens van gaan komen.
De overheid maakt zich zorgen over die kids. U moet nù al baren!
Daar heeft de overheid op zich gelijk in. Laat kinderen krijgen is slecht, en de problemen stapelen zich per generatie op. De overheid kiest echter de verkeerde oplossing.
Het is natuurlijk onzin om eerst de huizenmarkt zo te verneuken dat het godsonmogelijk is om voor je dertigste aan kinderen te beginnen, en daarna te zeiken dat mensen pas na hun dertigste aan kinderen beginnen. De regering heeft dus sowieso geen recht van spreken.
Maar om nu ervoor te zorgen dat er eerder kindertjes uitgepoept worden, dat is onzin. Er zijn helemaal niet te weinig kinderen. Dat is namelijk een contradictio in terminis. De overheid moet gewoon een campagne voeren dat laat baren slecht is voor je kind, net als roken tijdens de zwangerschap. Kost nog een stuk minder dan al die stimuleringsmaatregelen ook.

5 Reacties:

Blogger annoesjka zei...

Vrouwen moeten aan de kinderen. Met of zonder man - want je denkt toch niet dat mannen op die leeftijd al aan kinderen willen beginnen. Toch ook wel weer leuk dat de vrouwen het weer gedaan hebben. Ja, de emancipatie is ver gekomen.

12 maart 2007 om 13:36  
Blogger Bart Braun zei...

Waar komt toch dat idee vandaan, dat vrouwen aan de kinderen moèten? Van wie? Waarom?

'De biologische klok'? Schmiologische Schmok. Mìjn biologische instincten zeggen dat ik elke dag in mijn nest moet blijven liggen met een familiepak snickers, en dat doe ik ook niet.

De krankzinnige vasthoudendheid waarmee een kinderwens in dit land wordt voorgetrokken boven, zeg, rijbewijswensen, tropische vakantiewensen en sekswensen gaat echt alle perken te buiten.

Economie? Schmeconomie! Als al die dertig-plussers gewoon gaan werken, is dat ook goed voor de economie. Nederland gaat er veel meer op vooruit als het inwonertal teruggaat naar tien miljoen dan als er hier de godganse tijd maar kinderen worden uitgepeopt omdat onze gristenhondse bazen dat zo graag zien.

12 maart 2007 om 15:29  
Blogger Bart Braun zei...

Zal je natuurlijk zien dat ik over een paar jaar vader ben, met een vriendin van midden in de dertig. Ik sta niet boven poetic justice, vermoed ik.

12 maart 2007 om 15:30  
Anonymous Anoniem zei...

Het probleem is natuurlijk dat men vindt dat er witte kinderen moeten komen.

Ik heb daar overigens ook als een van de weinige vrouwen in mijn omgeving geen last van. Ik denk ook dat ik geen eierstokken heb. Laat staan "rammelende" zoals altijd mooi wordt gezegd. Bah bah.

13 maart 2007 om 10:09  
Anonymous Anoniem zei...

Ik heb wel last van rammelende stokken. Elke maand word ik gek van baringsdrang-hormonen en ruik ik in het voorbijgaan stiekem aan mensen als ik een vleugje Zwitsal ontwaar.

Maar ik wil ook studeren want ik ben geinteresseerd en slim. Nou wil het geval dat je alleen een studiebeurs kan krijgen voor je 28e... Dus ik studeer terwijl ik kinderen wil, en straks heb ik kinderen terwijl ik wil studeren.

Als we nou eens gewoon regelen dat vrouwen ook kunnen beginnen met studeren als we 45+ zijn? Het is toch niet voor niks dat die post-menopauze vrouwen bij Oprah zitten te vertellen hoe ze nu eindelijk doen wat ze altijd wilden, namelijk een quilting-shop beginnen... Het is op de mannen-manier geregeld in Nederland.

20 maart 2007 om 00:16  

Een reactie posten

<< Home