14 maart 2007

Gratenpakhuis

Nog een paar nachtjes slapen, en dan winnen wij alweer geen bloggie. Ik ga wel naar de uitreiking dit jaar, want hopelijk kan ik dan die lekker geile gratenpakhuizen van Superkuiken ontmoeten. (in Cache, want sinds de nominatie offline)

Voor wie wat beters te doen had, de afgelopen weken: Superkuiken is een zogeheten pro-ana-website, waarin anorexiameisjes afslanktips met elkaar delen, afgewisseld met gejammer over hoe dik ze zijn. Uithongeren als hobby, want ‘inner beauty is for fat people.’

De superkuikens hadden te weinig lezers, maar een jurylid van de Bloggies propte ze alsnog op de shortlist. En daar baalt de organisatie van: nu is er een blog genomineerd waar iets onwelgevalligs staat! Op hun site kronkelen ze wat over ‘we zitten ermee in onze maag’, en ‘onafhankelijkheid van de jury’, maar eigenlijk moeten ze zich schamen.

Wat ze hadden moeten doen, is een grote opgestoken fuck-you naar alle brave zeikerds. Superkuiken is een blog, dat jurylid vond hem goed genoeg, en als de inhoud je niet aanstaat, lees je het lekker niet. Het is niet alsof andere genomineerden allemaal even braaf zijn.

Ik vind niet dat Superkuiken moet winnen. Maar als ze komen, krijgen ze wel een bier- pardon, een spaatje rood van mij.

7 Reacties:

Blogger Bart Braun zei...

Eén quote wil ik jullie niet onthouden, uit een discussie over wat te eten bij het ontbijt: 'Zodra je dat voedsel, misschien kan je het beter vergif noemen, in je mond propt is het te laat.'

15 maart 2007 om 13:25  
Anonymous Anoniem zei...

Tja, jammer dan.

Access to the weblog you have requested has been suspended.

Maar ja, ik weet al heel veel daarover natuurlijk. Daarom hoef ik het niet te lezen, om de foto's te zien ook niet, want thinspiration zat.

Ik hoop alleen soms echt dat deze meisjes door deze sites in ieder geval een soort van sociale relaties hebben. En dan hopelijk leren ze dat ze wel de moeite waard zijn om te eten.

15 maart 2007 om 16:04  
Anonymous Anoniem zei...

Nu even de reacties gelezen en de nominatie is natuurlijk echt onterecht omdat er al een hele tijd niet geschreven is. En zeg nou zelf, met al het vet is waarschijnlijk al het schrijftalent verdwenen.

16 maart 2007 om 12:58  
Blogger Bart Braun zei...

Daar gaat het niet om - Bloggies wilde de nominatie niet cancelen omdat Superkuiken zuigt - 99,9% van de Nederlandse blogs zuigt, dus dan zou er weinig uit te reiken zijn. Bloggies was bang voor controverse, omdat anorexia besmettelijk is en je het op kan lopen door gratenpakhuis-blogs te lezen.

16 maart 2007 om 13:48  
Blogger Afgevaardigde 39 zei...

Tsjonge, zoek je op gratenpakhuis en kom je op jouw blog terecht! Ik was toch weldegeljk opzoek naar een plek om mijn kaalgevreten visafslag op te slaan, maar enfin.

Wat een ge-emmer over die Bloggies zeg. Als GeenStijl wint weet je inderdaad dat er nauwelijks iets te nomineren valt en sinds er schrijvers als Kluun, Ronald Giphart en Lulu Wang rondlopen denkt iedereen dat ie moet schrijven. Of vind dat ie gelezen moet worden....

Die mensen kunen weten gaan rummikubben want met die fabriek gaat het slecht sinds de XBOX380 is uitgevonden.

Http://www.hanenwurger.org

p.s. Tip
Doe die Blogger van de hand, want dat is echt een drama

22 maart 2007 om 21:40  
Blogger Choinowski zei...

Nou, precies!

22 maart 2007 om 21:58  
Anonymous Anoniem zei...

Ik vindt het heel goed van die organisatie dat ze een pro anablog nomineerden ik kwam altijd op Superkuiken en het is keistom dat dat nu niet meer bestaat!!! Hopelijk wint er volgend jaar weer een pro-ana-weblog hihihi.

Kusjes, Cindy

29 maart 2007 om 16:55  

Een reactie posten

<< Home